Ivey til odds 7

Started by olejay   |  702 Views
   Vis
Kategori Donkr - Off Topic - Small Talk - Sports
Reg: 05/03/2009
olejay 8 år siden
Hey Donkrs

De fleste af os donkrs overvejer eller har allerede spillet på WSOP FT og tænkte på hvad folk spiller?
Har skudt på den gode Hr. Ivey til odds 7- god eller dårlig value?
Like
Rettet 8 år siden
Ivey til odds 7
Hey Donkrs

De fleste af os donkrs overvejer eller har allerede spillet på WSOP FT og tænkte på hvad folk spiller?
Har skudt på den gode Hr. Ivey til odds 7- god eller dårlig value?
olejay
Reg: 01/09/2008
kspr 8 år siden
Dårlig value.

Der er 194.820.000 chips i spil så average er omkring 21.650.000.

Ivey har 9.765.000 eller omkring 5% af alle chips. Hvis man antager at alle spillerne er lige gode bør du derfor have mindst odds 20 for at det er +EV.

Dette er selvfølgelig ikke tilfældet og Ivey har uden tvivl en stor - den største - edge. Hvor stor er selvfølgelig umuligt at sige præcist, men stacksizes i forhold til blinds er også meget væsentligt.

Blinds starter på 120.000/240.000 med 30.000 i ante. Det giver Ivey en M på 15, og så er der altså praktisk talt kun råd til at tabe én stor hånd. Hvis du forestiller dig Ivey raiser til 2,5 bb, får en caller, skyder et cbet på 4 bb afsted, så er han næsten allerede commited til at gå hele vejen.

Personligt vil jeg mene omkring odds 12-14 vil være +EV. Det har jeg dog indset, at man godt kan skyde en hvid pil efter, så jeg har stukket ud på et par andre i stedet.
Like
«www.Pokernyhederne.com»
Re:Ivey til odds 7
Dårlig value. Der er 194.820.000 chips i spil så average er omkring 21.650.000. Ivey har 9.765.000 eller omkring 5% af alle chips. Hvis man antager at alle spillerne er lige gode bør du derfor have mindst odds 20 for at det er +EV. Dette er selvfølgelig ikke tilfældet og Ivey har uden tvivl en stor - den største - edge. Hvor stor er selvfølgelig umuligt at sige præcist, men stacksizes i forhold til blinds er også meget væsentligt. Blinds starter på 120.000/240.000 med 30.000 i ante. Det giver Ivey en M på 15, og så er der altså praktisk talt kun råd til at tabe én stor hånd. Hvis du forestiller dig Ivey raiser til 2,5 bb, får en caller, skyder et cbet på 4 bb afsted, så er han næsten allerede commited til at gå hele vejen. Personligt vil jeg mene omkring odds 12-14 vil være +EV. Det har jeg dog indset, at man godt kan skyde en hvid pil efter, så jeg har stukket ud på et par andre i stedet.
kspr
olejay 8 år siden
Tak for hurtigt godt svar !YEAH

Havde også andre inde over, men det er mest for lir når man skal på Railen og jeg skal da indrømme at det er mere med hjertet ind hjernen at man skyder. Men hvis han får en hurtig dobbel-up er han igen stor favorit imo.
Så det er rigtig som du siger der er skidt valvue men, vi ved hvis alle han kan og vil blive en farlig mand som folk måske vil holde sig væk fra så han kan samle en masse døde penge op!
Like
Tak for hurtigt godt svar !YEAH Havde også andre inde over, men det er mest for lir når man skal på Railen og jeg skal da indrømme at det er mere med hjertet ind hjernen at man skyder. Men hvis han får en hurtig dobbel-up er han igen stor favorit imo. Så det er rigtig som du siger der er skidt valvue men, vi ved hvis alle han kan og vil blive en farlig mand som folk måske vil holde sig væk fra så han kan samle en masse døde penge op!
olejay
Reg: 01/09/2008
kspr 8 år siden
Det var da så lidt !YEAH

Jeg er dog ikke enig i at Ivey er storfavorit bare han dobler tidligt.

Lad os f.eks. sige at han dobler i allerførste hånd mod Darvin Moon. Så har Ivey pludseligt omkring average med 20.000.000 chips, men det er altså stadig kun omkring 10% af alle chips og en M på 30. Der vil jeg i hvert fald stadig mene at f.eks. odds 5 er -EV. Der er trods alt mange skrappe spillere i blandt.

Ikke at mine egne udstik er 100% +EV, men det er i hvert fald marginalt. Jeg har indtil videre stukket ud på Antoine Saout til odds 25 og Kevin Schaffel til odds 18.

Saout har 9,5 mio. - altså kun 200k færre end Ivey - og siden finaleboret blev fundet er både blevet til et finalebord ved WSOPE Main Event samt et dybt run ved Partouche Poker Tour.

Schaffel med 12.390.000 chips er siden juli blevet runner-up i WPT Legends of Poker samt et dybt run i EPT London.

Stikker nok også lidt ud på en eller flere af Shulman/Begleiter/Cada, hvis jeg kan finde gode nok odds. Under alle omstændigheder bliver det i hvert fald super lir at følge.
Like
«www.Pokernyhederne.com»
Det var da så lidt !YEAH Jeg er dog ikke enig i at Ivey er storfavorit bare han dobler tidligt. Lad os f.eks. sige at han dobler i allerførste hånd mod Darvin Moon. Så har Ivey pludseligt omkring average med 20.000.000 chips, men det er altså stadig kun omkring 10% af alle chips og en M på 30. Der vil jeg i hvert fald stadig mene at f.eks. odds 5 er -EV. Der er trods alt mange skrappe spillere i blandt. Ikke at mine egne udstik er 100% +EV, men det er i hvert fald marginalt. Jeg har indtil videre stukket ud på Antoine Saout til odds 25 og Kevin Schaffel til odds 18. Saout har 9,5 mio. - altså kun 200k færre end Ivey - og siden finaleboret blev fundet er både blevet til et finalebord ved WSOPE Main Event samt et dybt run ved Partouche Poker Tour. Schaffel med 12.390.000 chips er siden juli blevet runner-up i WPT Legends of Poker samt et dybt run i EPT London. Stikker nok også lidt ud på en eller flere af Shulman/Begleiter/Cada, hvis jeg kan finde gode nok odds. Under alle omstændigheder bliver det i hvert fald super lir at følge. :)
kspr
Reg: 04/09/2008
PKHUSTLER1 8 år siden
Jeg havde en 50 krone seddel på Ivey fra start af main eventen, så dropper at spiller på andre og håber han gør arbejdet færdig.!YEAH
Like
«Jammen jeg har jo en ok hånd...»
Jeg havde en 50 krone seddel på Ivey fra start af main eventen, så dropper at spiller på andre og håber han gør arbejdet færdig.!YEAH
PKHUSTLER1
olejay 8 år siden
*PKHUSTLER1!WOHO
Lækkert ramt,hvad fik du oddset til?

kan godt se at Ivey kan har average hvis han dobbler, men vi må også være ærlige og sige at Moons vej har været noget mindre bumblet ind fx Ivey, og igen en Ivey med bare average chips er noget nær det mest farlige siden Hirosima bomben
Like
*PKHUSTLER1!WOHO Lækkert ramt,hvad fik du oddset til? kan godt se at Ivey kan har average hvis han dobbler, men vi må også være ærlige og sige at Moons vej har været noget mindre bumblet ind fx Ivey, og igen en Ivey med bare average chips er noget nær det mest farlige siden Hirosima bomben
olejay
Reg: 03/02/2009
Haxyz 8 år siden
tjekkede tidligere oddsne på Ivey på Bet24, og der er han kun til odds 4 hvilket virker ret lavt i forhold til hans lille stack, men selvfølgelig han er super god og hvem ved.. han kan nok stadig gå hen og vinde
Like
tjekkede tidligere oddsne på Ivey på Bet24, og der er han kun til odds 4 hvilket virker ret lavt i forhold til hans lille stack, men selvfølgelig han er super god og hvem ved.. han kan nok stadig gå hen og vinde
Haxyz
Reg: 04/09/2008
PKHUSTLER1 8 år siden
Jeg har spiller ham på Bet24 til odds 325.

Like
«Jammen jeg har jo en ok hånd...»
Jeg har spiller ham på Bet24 til odds 325.:D
PKHUSTLER1
Reg: 14/02/2009
shake3630 8 år siden
haxyz når en bookmaker stiller odds op er det ikke kun med tanke på sandsynligheder.
det spiller også ind, hvor stor risiko der er i det store bookmakere kan tåle at tabe mere(brm gælder jo også her).
der er jo sygt mange der vil spille på Ivey fordi han er et ikon i en gambler industri.
derfor er odds på ivey nok stadig i faldende kurs og jeg tror ikke du kan finde et sted hvor han er +EV, at spille på odds.

men hvis Ivey vinder giver det jo et let påskud til, at samle poker skillgame diskutionen op.
så jeg håber han vinder, det ville være fedt med en verdensmester der er verdens bedste.
Like
«Din signatur vil være synlig i debatterne»
haxyz når en bookmaker stiller odds op er det ikke kun med tanke på sandsynligheder. det spiller også ind, hvor stor risiko der er i det store bookmakere kan tåle at tabe mere(brm gælder jo også her). der er jo sygt mange der vil spille på Ivey fordi han er et ikon i en gambler industri. derfor er odds på ivey nok stadig i faldende kurs og jeg tror ikke du kan finde et sted hvor han er +EV, at spille på odds. men hvis Ivey vinder giver det jo et let påskud til, at samle poker skillgame diskutionen op. så jeg håber han vinder, det ville være fedt med en verdensmester der er verdens bedste.
shake3630
   Vis

1411.3357