2 år som bistandsklient-bet!

Started by SteffenS   |  2447 Views
1 2
   Vis
Kategori Donkr - Off Topic - Small Talk - Sports
Reg: 10/10/2008
SteffenS 8 år siden
Havde en ret heftig diskussion med min faster, hvor jeg mente at bistandsklienter absolut ikke manglede penge og alle kunne klare sig for 6200 om måneden...

Hun tilbød mig herefter 100k, hvis jeg kunne leve for 2000kr (efter min husleje er betalt) om måneden i 2 år. Dvs 2k om måneden til mad, tøj, klippekort, mobil, net, el, licens m.m.

Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre? Har ikke rigtig nogen ide om hvor meget jeg bruger, udover det nok er væsentlig mere end 2k og jeg frygter lidt at jeg ville blive syg af at skulle leve uden druk og livets andre goder!

Skulle i have en ide om hvad man kan leve for som ung student, så må i også gerne komme med bud?!
Like
Rettet 8 år siden
«Er du i tvivl? Så mos!»
2 år som bistandsklient-bet!
Havde en ret heftig diskussion med min faster, hvor jeg mente at bistandsklienter absolut ikke manglede penge og alle kunne klare sig for 6200 om måneden...

Hun tilbød mig herefter 100k, hvis jeg kunne leve for 2000kr (efter min husleje er betalt) om måneden i 2 år. Dvs 2k om måneden til mad, tøj, klippekort, mobil, net, el, licens m.m.

Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre? Har ikke rigtig nogen ide om hvor meget jeg bruger, udover det nok er væsentlig mere end 2k og jeg frygter lidt at jeg ville blive syg af at skulle leve uden druk og livets andre goder!

Skulle i have en ide om hvad man kan leve for som ung student, så må i også gerne komme med bud?! :)
SteffenS
Reg: 03/01/2009
Le-Roy 8 år siden
2k pr md er fuldstændig urealistisk til alle de ting du omtaler. 3k kan måske lige gå, men nærmere 4 + uforudsete udgifter.
Like
«Mest brugte udtryk når jeg spiller poker: Hvor er det sick!»
Re:2 år som bistandsklient-bet!
2k pr md er fuldstændig urealistisk til alle de ting du omtaler. 3k kan måske lige gå, men nærmere 4 + uforudsete udgifter.
Le-Roy
Reg: 04/12/2008
Puskas 8 år siden
Det kan selvfølgelig lade sig gøre men, det vil ikke være et fedt liv på nogen måder.

Men det er da også det dummeste bet at indgå. 24 månder og du kan vinde 100K. Du kan tjene dine 100K på 5 måneder. Så det vil da være helt spild af tid.!NOWAY
Like
Det kan selvfølgelig lade sig gøre men, det vil ikke være et fedt liv på nogen måder. Men det er da også det dummeste bet at indgå. 24 månder og du kan vinde 100K. Du kan tjene dine 100K på 5 måneder. Så det vil da være helt spild af tid.!NOWAY
Puskas
Reg: 07/06/2009
Maller 8 år siden
Seriøst, 2K om måneden kan intet menneske leve for hvis de er gode borgere og betaler licens og tv pakke (host host) men så mad og tøj, og mobil.. NO WAY, tror ikke en gang en fattig studerende ville klare det til 2K selvom de levede at spaghetti og ketter Men held og lykke hvis du tager imod buddet &#59;)

Mit bud ville være 3K minimum (eks. uforudset lort)
Like
Seriøst, 2K om måneden kan intet menneske leve for hvis de er gode borgere og betaler licens og tv pakke (host host) men så mad og tøj, og mobil.. NO WAY, tror ikke en gang en fattig studerende ville klare det til 2K selvom de levede at spaghetti og ketter :) Men held og lykke hvis du tager imod buddet ;) Mit bud ville være 3K minimum (eks. uforudset lort)
Maller
Reg: 01/09/2008
DoubleAces 8 år siden
En ting er alle de ting du nævner, dertil kommer jo et hav af andre ting, ting der går i stykker du skal ha lavet, gaver etc etc. 2k er simpelthen ikke til at leve for og om jeg så havde fået 3 mil havde jeg aldrig taget imod bettet..
Like
En ting er alle de ting du nævner, dertil kommer jo et hav af andre ting, ting der går i stykker du skal ha lavet, gaver etc etc. 2k er simpelthen ikke til at leve for og om jeg så havde fået 3 mil havde jeg aldrig taget imod bettet..
DoubleAces
SteffenS 8 år siden
Nu er jeg som indlægget måske antyder ikke fan af de offentlige i høj grad og kunne derfor uden dårlig samvittighed springe licens over, TV er med i huslejen og kan ikke rigtig tjene 100k på 5 måneder ved siden af skolen, nok på 12, men det er vel stadig et solidt boost til økonomien!

Like
«Er du i tvivl? Så mos!»
Nu er jeg som indlægget måske antyder ikke fan af de offentlige i høj grad og kunne derfor uden dårlig samvittighed springe licens over, TV er med i huslejen og kan ikke rigtig tjene 100k på 5 måneder ved siden af skolen, nok på 12, men det er vel stadig et solidt boost til økonomien!
SteffenS
Reg: 07/06/2009
Maller 8 år siden
Hvis man ser på dit første indlæg, lyder det meget som om at licens til DDR skal betales &#59;) og det er self en væsentlig faktor, da det er sindsygt dyrt
Like
Hvis man ser på dit første indlæg, lyder det meget som om at licens til DDR skal betales ;) og det er self en væsentlig faktor, da det er sindsygt dyrt
Maller
Reg: 12/09/2008
MortenVM 8 år siden
Ideen med bettet er sick genialt imo. At der så skulle et usandsynligt stort beløb til jeg gad binde mig i 2 år er en anden diskussion &#59;)

Like
Ideen med bettet er sick genialt imo. At der så skulle et usandsynligt stort beløb til jeg gad binde mig i 2 år er en anden diskussion ;)
MortenVM
SteffenS 8 år siden
Nu blev det nok formuleret meget som min faster stillede kravene op! Men jeg har til den 1. januar til at beslutte mig og jeg har jo ikke selv noget inde udover at jeg ikke må bruge en skid penge i ret lang tid!

Og er du gal jeg ender som en meget ussel nasserøv!
Like
«Er du i tvivl? Så mos!»
Nu blev det nok formuleret meget som min faster stillede kravene op! Men jeg har til den 1. januar til at beslutte mig og jeg har jo ikke selv noget inde udover at jeg ikke må bruge en skid penge i ret lang tid! :) Og er du gal jeg ender som en meget ussel nasserøv! :D
SteffenS
Reg: 23/12/2009
pokkers77 8 år siden
Mobil 200kr
Licens 200kr
Klippekort 200kr
Net 200kr
el 400kr

Øhhh Synes det lyder lidt urealistisk.

Bare mad kan jo nemt være 2000 kr om måneden.

TØJ....det skal da være Genbrug så.

Ens rådighedsbeløb hvis man er alene, skulle gerne ligge på omkring de 3600kr.

Ville ikke leve sådan i 2 år om jeg så fik en mill

Like
Mobil 200kr Licens 200kr Klippekort 200kr Net 200kr el 400kr Øhhh Synes det lyder lidt urealistisk. Bare mad kan jo nemt være 2000 kr om måneden. TØJ....det skal da være Genbrug så. Ens rådighedsbeløb hvis man er alene, skulle gerne ligge på omkring de 3600kr. Ville ikke leve sådan i 2 år om jeg så fik en mill :(
pokkers77
SteffenS 8 år siden
Nu bor jeg kun på 52 kvm så el ligger ikke på mere end 500-600 i kvartallet og jeg er virkelig et svin med mit el-forbrug, så det kunne nok skæres lidt ned!

Derudover kunne jeg nok godt finde ud af at cykle de 13 km til skole!

Kan nok få lov at spise hos mine forældre en gang om ugen og derudover vaske tøj hos dem...

Like
«Er du i tvivl? Så mos!»
Nu bor jeg kun på 52 kvm så el ligger ikke på mere end 500-600 i kvartallet og jeg er virkelig et svin med mit el-forbrug, så det kunne nok skæres lidt ned! Derudover kunne jeg nok godt finde ud af at cykle de 13 km til skole! :) Kan nok få lov at spise hos mine forældre en gang om ugen og derudover vaske tøj hos dem... :)
SteffenS
Reg: 07/08/2008
Kipster 8 år siden
Bettet kunne godt være sjovt for en kortere periode, men 2 år.... du vil hade dig selv efter 3 mdr.

Don't do it.
Like
«Hørt søndag aften i og omkring mit kontor; FOOOOOLD!!!»
Bettet kunne godt være sjovt for en kortere periode, men 2 år.... du vil hade dig selv efter 3 mdr. Don't do it.
Kipster
Reg: 22/09/2009
Sibist 8 år siden
Må du gerne få ting af andre? Mad, penge etc? Kan jo være du har meget gode venner, som meget ofte ville give mad
Like
Må du gerne få ting af andre? Mad, penge etc? Kan jo være du har meget gode venner, som meget ofte ville give mad :P
Sibist
Reg: 03/10/2008
coolkjaer 8 år siden
Jeg kan ikke se, hvordan det skulle være muligt, hvis man samtidig vil spise økologisk. Tror jeg bruger 1500-2000 på mad og jeg spiser vegetarisk. næsten veganer.
Like
Jeg kan ikke se, hvordan det skulle være muligt, hvis man samtidig vil spise økologisk. Tror jeg bruger 1500-2000 på mad og jeg spiser vegetarisk. næsten veganer.
coolkjaer
Reg: 24/09/2008
Nix 8 år siden
Sidegevinsten er jo self at du oveni de 100K også har alle de overskydende penge du har tjent i den 2 års periode. Men om det så er nok til at man vil udsætte sig selv for tortur i 24 mdr, det skal jeg lade være op til dig, jeg havde meldt pas efter en uge tror jeg &#59;-)
Like
Sidegevinsten er jo self at du oveni de 100K også har alle de overskydende penge du har tjent i den 2 års periode. Men om det så er nok til at man vil udsætte sig selv for tortur i 24 mdr, det skal jeg lade være op til dig, jeg havde meldt pas efter en uge tror jeg ;-)
Nix
Reg: 24/09/2008
Nix 8 år siden
Sidegevinsten er jo self at du oveni de 100K også har alle de overskydende penge du har tjent i den 2 års periode. Men om det så er nok til at man vil udsætte sig selv for tortur i 24 mdr, det skal jeg lade være op til dig, jeg havde meldt pas efter en uge tror jeg &#59;-)
Like
Sidegevinsten er jo self at du oveni de 100K også har alle de overskydende penge du har tjent i den 2 års periode. Men om det så er nok til at man vil udsætte sig selv for tortur i 24 mdr, det skal jeg lade være op til dig, jeg havde meldt pas efter en uge tror jeg ;-)
Nix
Reg: 01/11/2008
Burnz 8 år siden
Det er et -EV bet uanset hvordan du vender og drejer det. Hvis vi antager at du skal starte på uddannelse vil du have ~110K om året i fribeløb dvs. at du i den 2 årige periode vil du kunne tjene alene 220K ved at have et normalt fritidsarbejde.
Derudover vil de penge du får pga. inflationen reelt set være mindre værd når du modtager dem om 2 år. Jeg kan ikke huske hvor meget inflationen ligger på pro anno - men hvis vi antager 1% vil du reelt set kun få 98K udbetalt dvs. du alene mister en måneds forbrug efter dit budget.
Det ville i mine øjne være betydeligt mere attraktivt at du modtog en månedlig rate fremfor en lump sum når du var færdig - det er lidt ligesom med at fritspille bonusser. Hvis du får dem udbetalt i rater kan de med det samme indgå i din BR - eller i dette henseende din privatøkonomi fremfor du står med en stor sum penge når bettet er færdigt.
En måde at tilgode se problematikken omkring fritidsarbejde på ville selvfølgelig være at du fik dig et fritidsjob hvor pengene gik ind på en lukket konto som du ikke kunne disponere over - på denne måde ville bettet blive lidt mere interessant - da du nu istedet for 100K pludselig står med 320K hvilket er mere spiseligt. Derudover kunne du finde dig et fritidsarbejde med "goder" dvs. f.eks på en tank hvor du kunne få lov at tage det bake-off der alligevel bliver smidt ud når stationen lukker - eller McD hvor du (så vidt jeg er orienteret - men det ved du nok bedst selv) får gratis aftensmad når du er på arbejde. Det er de små "edges" du er nødt til at forfølge hvis du skal have chancer for at lykkedes med dit forehavende.

Udover disse åbenlyse problemer rent økonomisk ville der også være nogle mindre heldige sociale konsekvenser der kan være mindst ligeså ødelæggende for dig.
Hvis vi antager at du skal starte på et nyt studie - hvordan skaber man nyt netværk med nye mennesker? Man fester og laver nogle fælles ting sammen der gør at man udvikler et sammenhold. Dette vil typisk være druk eller andre sociale aktiviteter der ligesom ryster folk sammen. Du vil i stor udstrækning være nødt til at takke nej til disse invitationer da du ikke har råd til at fyre X% af dit månedlige rådighedsbeløb af på en bytur eller tur i biffen. Alternativet er at du siger ja men er ham den kedelige der sidder og stener over i hjørnet med din nisseøl eller kirsebærvin eller ganske enkelt nasser på dine nye kammerater. Så kan du godt regne med at invitationerne bliver færrer og færrer. At skulle gå på et længerevarende studie som værende lidt en outsider er bare ikke særligt fedt kunne jeg forestille mig.

Nå det blev lidt en smøre - jeg vil sige at jeg tror godt på bettet kan lade sig gøre - men det kræver disiplin udover det sædvanlige og du vender hver en krone for at få det til at hænge sammen. Derudover vil jeg som tidligere nævnt ikke mene det er et +EV bet. Jeg ville ikke selv gøre det jo mindre der kom seriøse skillinger på bordet.
Det lyder lidt som om du gerne vil sætte din faster på plads. Der vil jeg foreslå at du måske i stedet for sagde 6 måneder med 25K som gevinst eller noget. Det er lidt mere spiseligt og du skal ikke have et kedeligt pasta/ketchup liv de næste 2 år. Just my thoughts.

PS. Nåja så glemmer jeg selvfølgelig det faktum at du som dygtig pokerspiller vil gå glip af en god skilling også da du ikke kan spille optimalt med et så stramt budget imo
Like
«You create your own legacy! »
Det er et -EV bet uanset hvordan du vender og drejer det. Hvis vi antager at du skal starte på uddannelse vil du have ~110K om året i fribeløb dvs. at du i den 2 årige periode vil du kunne tjene alene 220K ved at have et normalt fritidsarbejde. Derudover vil de penge du får pga. inflationen reelt set være mindre værd når du modtager dem om 2 år. Jeg kan ikke huske hvor meget inflationen ligger på pro anno - men hvis vi antager 1% vil du reelt set kun få 98K udbetalt dvs. du alene mister en måneds forbrug efter dit budget. Det ville i mine øjne være betydeligt mere attraktivt at du modtog en månedlig rate fremfor en lump sum når du var færdig - det er lidt ligesom med at fritspille bonusser. Hvis du får dem udbetalt i rater kan de med det samme indgå i din BR - eller i dette henseende din privatøkonomi fremfor du står med en stor sum penge når bettet er færdigt. En måde at tilgode se problematikken omkring fritidsarbejde på ville selvfølgelig være at du fik dig et fritidsjob hvor pengene gik ind på en lukket konto som du ikke kunne disponere over - på denne måde ville bettet blive lidt mere interessant - da du nu istedet for 100K pludselig står med 320K hvilket er mere spiseligt. Derudover kunne du finde dig et fritidsarbejde med "goder" dvs. f.eks på en tank hvor du kunne få lov at tage det bake-off der alligevel bliver smidt ud når stationen lukker - eller McD hvor du (så vidt jeg er orienteret - men det ved du nok bedst selv) får gratis aftensmad når du er på arbejde. Det er de små "edges" du er nødt til at forfølge hvis du skal have chancer for at lykkedes med dit forehavende. Udover disse åbenlyse problemer rent økonomisk ville der også være nogle mindre heldige sociale konsekvenser der kan være mindst ligeså ødelæggende for dig. Hvis vi antager at du skal starte på et nyt studie - hvordan skaber man nyt netværk med nye mennesker? Man fester og laver nogle fælles ting sammen der gør at man udvikler et sammenhold. Dette vil typisk være druk eller andre sociale aktiviteter der ligesom ryster folk sammen. Du vil i stor udstrækning være nødt til at takke nej til disse invitationer da du ikke har råd til at fyre X% af dit månedlige rådighedsbeløb af på en bytur eller tur i biffen. Alternativet er at du siger ja men er ham den kedelige der sidder og stener over i hjørnet med din nisseøl eller kirsebærvin eller ganske enkelt nasser på dine nye kammerater. Så kan du godt regne med at invitationerne bliver færrer og færrer. At skulle gå på et længerevarende studie som værende lidt en outsider er bare ikke særligt fedt kunne jeg forestille mig. Nå det blev lidt en smøre - jeg vil sige at jeg tror godt på bettet kan lade sig gøre - men det kræver disiplin udover det sædvanlige og du vender hver en krone for at få det til at hænge sammen. Derudover vil jeg som tidligere nævnt ikke mene det er et +EV bet. Jeg ville ikke selv gøre det jo mindre der kom seriøse skillinger på bordet. Det lyder lidt som om du gerne vil sætte din faster på plads. Der vil jeg foreslå at du måske i stedet for sagde 6 måneder med 25K som gevinst eller noget. Det er lidt mere spiseligt og du skal ikke have et kedeligt pasta/ketchup liv de næste 2 år. Just my thoughts. PS. Nåja så glemmer jeg selvfølgelig det faktum at du som dygtig pokerspiller vil gå glip af en god skilling også da du ikke kan spille optimalt med et så stramt budget imo
Burnz
Reg: 21/08/2009
mementmori 8 år siden
LOL typisk Steffen Men er enige med de andre. +1 til Kipster, Burnz og alle de andre kloge hoveder som siger at du ikke skal prøve.
Like
«følg min blog på http://mementmori.wordpress.com»
Re:Re:2 år som bistandsklient-bet!
LOL typisk Steffen :D Men er enige med de andre. +1 til Kipster, Burnz og alle de andre kloge hoveder som siger at du ikke skal prøve.
mementmori
Reg: 29/09/2008
OBMaverick 8 år siden
LOL et sygt bet.
Lad os antage at du rent faktisk klarer 24 måneder med 2 k, så er min forudsigelse at du ret hurtigt får brændt de 100k af på psykologhjælp, efter at have kørt dig selv helt ned i sølet, uanset hvor mange skejser du kan sætte til side på en lukket konto. God bedring min ven !LOL

Jeg vil være ret imponeret hvis du kunne klare 2 måneder for 2k pr måned. !SICK

Hvad med pokeren? Den kan der umuligt blive råd til !NOWAY Det vil jo være en sideøkonomi, som slet ikke kan holdes inden for 2k uanset din ROI. Forstået på den måde at du jo for så vidt kunne tjene 100k om måneden, men dine udgifter må ikke overstige 2k !BUHU Og buy-ins mv er jo udgifter.

Tror bare du skal være glad for at du ikke taber noget når du bukker under.
Men prøv da 2 måneder for et bet på 10 K &#59;)
Like
LOL et sygt bet. Lad os antage at du rent faktisk klarer 24 måneder med 2 k, så er min forudsigelse at du ret hurtigt får brændt de 100k af på psykologhjælp, efter at have kørt dig selv helt ned i sølet, uanset hvor mange skejser du kan sætte til side på en lukket konto. God bedring min ven !LOL Jeg vil være ret imponeret hvis du kunne klare 2 måneder for 2k pr måned. !SICK Hvad med pokeren? Den kan der umuligt blive råd til !NOWAY Det vil jo være en sideøkonomi, som slet ikke kan holdes inden for 2k uanset din ROI. Forstået på den måde at du jo for så vidt kunne tjene 100k om måneden, men dine udgifter må ikke overstige 2k !BUHU Og buy-ins mv er jo udgifter. Tror bare du skal være glad for at du ikke taber noget når du bukker under. Men prøv da 2 måneder for et bet på 10 K ;)
OBMaverick
Reg: 10/06/2008
simon900 8 år siden
Kipster +1

Jeg gad ikke det vædemål for 100k over to år.

Var beløbet på en højde jeg ville kunne acceptere, ville jeg gerne påtage mig at tage vædemålet, da jeg mener det godt kan lade sig gøre. Det handler i stor grad om prioteringer og sund fornuft. Jeg mener endvidere vi alle burde prøve det i en korterere periode, for at sætte tingene i perspektiv.

Jeg har lige været i føtex og handlet (faktisk intet) sushi, smøger, pepsi mm -- 650 kr --- nu sidder jeg efter at have læst denne tråd... der var intet i de tre poser der var nødvendigt. alt var luksus,,
Like
«Venligst Simon900»
Kipster +1 Jeg gad ikke det vædemål for 100k over to år. Var beløbet på en højde jeg ville kunne acceptere, ville jeg gerne påtage mig at tage vædemålet, da jeg mener det godt kan lade sig gøre. Det handler i stor grad om prioteringer og sund fornuft. Jeg mener endvidere vi alle burde prøve det i en korterere periode, for at sætte tingene i perspektiv. Jeg har lige været i føtex og handlet (faktisk intet) sushi, smøger, pepsi mm -- 650 kr --- nu sidder jeg efter at have læst denne tråd... der var intet i de tre poser der var nødvendigt. alt var luksus,,
simon900
Reg: 02/09/2008
lvl_a_i_l 8 år siden
Burnz Skrev:
PS. Nåja så glemmer jeg selvfølgelig det faktum at du som dygtig pokerspiller vil gå glip af en god skilling også da du ikke kan spille optimalt med et så stramt budget imo

Øhhhhhh Som bistandsklient du slet ikke spille nogen form for poker. jvf loven om erhververlse ved anden indtægt. (husk på vores hash ven, der blev knaldet med 200k)

Mener at hvis væddemålet skulle gå ind under den kategori (bistandsklient), er poker vel en by i Rusland.
Ellers kan det væddemål jo drejes mange steder, hvor vidt man lever af den indkomst eller ej.
Like
Rettet 8 år siden
«http://carsten-pokerblog.blogspot.com/»
Re:Untitled
Burnz Skrev:[QUOTE] PS. Nåja så glemmer jeg selvfølgelig det faktum at du som dygtig pokerspiller vil gå glip af en god skilling også da du ikke kan spille optimalt med et så stramt budget imo[/QUOTE] Øhhhhhh Som bistandsklient [B]MÅ[/B] du slet ikke spille nogen form for poker. jvf loven om erhververlse ved anden indtægt. (husk på vores hash ven, der blev knaldet med 200k) Mener at hvis væddemålet skulle gå ind under den kategori (bistandsklient), er poker vel en by i Rusland. Ellers kan det væddemål jo drejes mange steder, hvor vidt man lever af den indkomst eller ej.
lvl_a_i_l
Reg: 01/11/2008
Burnz 8 år siden
Point taken Niclas - jeg betragtede det mere som et skal leve for 2K om måneden bet. Hvis man skal være flueknepper kan man vel også groft sagt sige at Steffen skal i aktivering hvis han skulle leve som en rigtig bistandklient (så vidt jeg er orienteret?)
Like
«You create your own legacy! »
Re:Re:Untitled
Point taken Niclas - jeg betragtede det mere som et skal leve for 2K om måneden bet. Hvis man skal være flueknepper kan man vel også groft sagt sige at Steffen skal i aktivering hvis han skulle leve som en rigtig bistandklient (så vidt jeg er orienteret?)
Burnz
Reg: 15/09/2008
juliuzzzzz 8 år siden
steffen. jeg syntes at du burde tage bettet! ikke nok med at du spare en masse penge hver måned så er der en dejlig bonus når du er færdig.. håber du klare den!
Like
steffen. jeg syntes at du burde tage bettet! ikke nok med at du spare en masse penge hver måned så er der en dejlig bonus når du er færdig.. håber du klare den!
juliuzzzzz
Reg: 02/09/2008
lvl_a_i_l 8 år siden
Burnz Skrev:

Nu var mit "hint" ikke ment som en pege finger mod dig...MEN

Går Steffen med på denne udfordring, må man vel betegne hans poker spil som en by i Rusland de næste 2 år.

Selvfølgelig kan han spille poker de kommende 2 år...og dermed bygge en stor rulle op. For han kan jo ikke trække ud og bruge af dem, da han så vil "overskride" de 2k om måneden.

Dette var min pointe. &#59;)
Like
Rettet 8 år siden
«http://carsten-pokerblog.blogspot.com/»
Re:Untitled
Burnz Skrev:[QUOTE]Point taken Niclas - jeg betragtede det mere som et skal leve for 2K om måneden bet. Hvis man skal være flueknepper kan man vel også groft sagt sige at Steffen skal i aktivering hvis han skulle leve som en rigtig bistandklient (så vidt jeg er orienteret?)[/QUOTE] Nu var mit "hint" ikke ment som en pege finger mod dig...MEN Går Steffen med på denne udfordring, må man vel betegne hans poker spil som en by i Rusland de næste 2 år. Selvfølgelig kan han spille poker de kommende 2 år...og dermed bygge en stor rulle op. For han kan jo ikke trække ud og bruge af dem, da han så vil "overskride" de 2k om måneden. Dette var min pointe. ;)
lvl_a_i_l
SteffenS 8 år siden
For det første tak for de mange gode råd. Forslaget til bettet skete fordi at min faster gerne ville bevise overfor mig at bistandsklienterne har det hårdt i DK og det mener jeg ikke... Aftalen var at jeg selvfølgelig godt måtte spille poker eller arbejde på siden, men det første problem kom allerede da jeg sagde at så måtte jeg hive min mcd opsigelse tilbage, så jeg kunne leve af Mcdonalds de næste 2 år gratis (Shit det ville være kedeligt!) og ellers nok kunne spise hos min forældre et par gange om ugerne og derudover nogle venner, men det mente hun ikke var gældende løsninger. Jeg var altså ligepludselig reduceret til en bistandsklient der kun måtte få bidrag af staten, hvilket gjorde det hele meget mere besværligt!

Jeg har derfor sindsyg svært ved at se hvordan det skal kunne lade sig gøre, selvom jeg utrolig gerne ville have sat den røde heks på plads og nuppet 100k fra hende!

Endnu en gang tak for de mange bidrag til mit små syge indlæg!
Like
«Er du i tvivl? Så mos!»
For det første tak for de mange gode råd. Forslaget til bettet skete fordi at min faster gerne ville bevise overfor mig at bistandsklienterne har det hårdt i DK og det mener jeg ikke... Aftalen var at jeg selvfølgelig godt måtte spille poker eller arbejde på siden, men det første problem kom allerede da jeg sagde at så måtte jeg hive min mcd opsigelse tilbage, så jeg kunne leve af Mcdonalds de næste 2 år gratis (Shit det ville være kedeligt!) :) og ellers nok kunne spise hos min forældre et par gange om ugerne og derudover nogle venner, men det mente hun ikke var gældende løsninger. Jeg var altså ligepludselig reduceret til en bistandsklient der kun måtte få bidrag af staten, hvilket gjorde det hele meget mere besværligt! Jeg har derfor sindsyg svært ved at se hvordan det skal kunne lade sig gøre, selvom jeg utrolig gerne ville have sat den røde heks på plads og nuppet 100k fra hende! Endnu en gang tak for de mange bidrag til mit små syge indlæg! :D
SteffenS
Reg: 18/12/2008
Tiktak 8 år siden
Sjovt bet.

Mht. aktivering skal du finde dig i mindst 4 ugers aktivering á 25 timer om ugen hver 6. måned, dvs. i alt 4 måneders aktivering i perioden på de 2 år. Siger du nej tak til dette, mister du kontanthjælpen.

Alt dette takket være regeringens gavmilde Velfærdsreform...!

God fornøjelse
Like
Sjovt bet. Mht. aktivering skal du finde dig i mindst 4 ugers aktivering á 25 timer om ugen hver 6. måned, dvs. i alt 4 måneders aktivering i perioden på de 2 år. Siger du nej tak til dette, mister du kontanthjælpen. Alt dette takket være regeringens gavmilde Velfærdsreform...! God fornøjelse :-)
Tiktak
1 2
   Vis

4595.5464